Vanliga frågor och svar

Lämnar ni garanti på städningen?

Ja, vi lämnar alltid 2 dagars garanti på städningen

Hur funkar RUT-avdraget?

Vi begär ersättningen från Skatteverket, du faktureras 50% av arbetskostnaden

Vad händer om vi inte är nöjda?

Om vi missar något i utförandet kan ni alltid kontakta oss så ser vi till att åtgärda felet. Om ni själva har åtgärdat felet innan Strömstad Städservice kontaktas eller fått möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Meddela eventuella fel inom 48 timmar.

Vilka har rätt till RUT-avdraget?

 

Alla personer som fyllt 18 år och betalar skatt i Sverige

Hur tecknar jag ett städabonnemang?

 

När du kontaktar oss bokar vi in ett (kostnadsfritt) hembesök. Där går vi igenom all information du behöver veta. Om du väljer att bli kund så får du en prova på städning till ett rabatterat pris. Efter provstädningen får du bestämma om du vill fortsätta med städabonnemanget.

Är det någon bindningstid?

 

 

  • Gäller inte föreningar eller företag
  • Gäller inte dödsbon
  • Personer som inte betalat skatt i Sverige

Får man samma person vid alla tillfällen?

 

Som kund har du samma personal, veckodag och tid för tjänsten. Om er hemstädare skulle vara sjuk eller av annan anledning inte har möjlighet att infinna sig på plats vid avtalad tid kontaktar vi alltid er för att höra om ni vill ha en vikarie eller hoppa över/avboka

Hur lång är uppsägningstiden?

 

Uppsägningstiden är 1 månad. Abonnemanget avstutas 1 månad efter en skriftlig uppsägning.

Vad ska jag tänka på inför städningen?

För bästa resultat ber vi dig att skapa så fria ytor som möjligt vilket gör att i vi kan städa effektivt

Ingår städmatrial?

 

Ja, alla städmatrial ingår i tjänsten.